Ekspertyza wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje
nr umowy: L4 414/2005
pozycja księgowa: 2005/4713
Ekspertyza wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi wzdłuż projektowanej I linii metra na odcinku bielańskim w Warszawie
Cel umowy
Mieszkańcy niektórych budynków położonych wzdłuż trasy tunelu B12 od czasu uruchomienia przejazdów pociągów metra na tym odcinku zgłaszali skargi na nadmierną odczuwalność drgań w ich mieszkaniach. Decyzja nr 48/Ż/99 o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w sprawie budowy I linii metra w Warszawie na odcinku od południowej granicy Dzielnicy Żoliborz poprzez ul. Mickiewicza, stację metra A18 „Plac Wilsona” do ul. Słowackiego (rejon ul. Poczobutta) przewidywała konieczność wykonania pomiarów i oceny wpływu drgań na budynki i ludzi w budynkach po uruchomieniu metra na tym odcinku. Pomiary te zostały wykonane w czerwcu 2005 roku i wstępnie potwierdziły w niektórych przypadkach naruszenie poziomu komfortu w zakresie wpływu drgań na ludzi. W wstępnych wnioskach i zalecono wykonanie ponownych badań w wybranych pomieszczeniach.
ZAKRES UMOWY POLITECHNIKA KRAKOWSKA
Opracowanie programu badań i przeprowadzenie pomiarów drgań w 15 budynkach przy ul. Słowackiego (w nawiązaniu do badań tła dynamicznego), Wykonanie analiz zarejestrowanych drgań, Analiza i ocena wpływu drgań na konstrukcję budynków (w tym obliczenia na modelach dynamicznych dla 15 budynków), Analiza i ocena wpływu drgań na ludzi przebywających w budynkach, Opracowanie wniosków i sprawozdania z badań.
ZAKRES UMOWY KZRYSZTOF KOZIOŁ
Analiza i ocena wpływu drgań na konstrukcję budynków (budowa modeli dla 15 budynków oraz modelu drogi propagacji drgań z tuneli metra do modeli MES obiektów, dobór wymuszenia kinematycznego dla modeli MES), Analiza i ocena wpływu drgań na ludzi przebywających w budynkach, Opracowanie raportów
ZLECENIDAWCA DLA POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ
Pan mgr inż. Jarosław Petrus, Metro Warszawskie, Ul. Wilczy Dół 5, 02-798 Warszawa