Analiza możliwości zastosowania systemu podpór blokowych (EBS)
nr umowy: L4 507/2006
pozycja księgowa: 2006/4088
Analiza możliwości zastosowania systemu podpór blokowych (EBS) w konstrukcji nawierzchni kolejowej w Tunelu Średnicowym w Warszawie z uwagi na konieczność ograniczenia wpływu drgań mechanicznych na ludzi w budynkach położonych w sąsiedztwie tunelu
Cel umowy
Celem przeprowadzenia analiz dotyczących możliwości zmiany typu nawierzchni kolejowej w tunelu, zaistniała konieczność określenia wielkości wpływów dynamicznych na otoczenie (budynki i ludzi w nich przebywających), jakie występują obecnie przy dotychczasowym rozwiązaniu konstrukcji nawierzchni kolejowej.
ZAKRES UMOWY POLITECHNIKA KRAKOWSKA
Pomiary drgań na budynku i na wlocie do tunelu srednicowego, mudowa modelu obliczeniowego budynku Smolna 9, budowa modelu propagacji drgań pomiedzy budynkiem a zarejestrowanym wymuszeniem (wymuszenie zarejestrowane zostało na budynku i przy wlocie do tunelu średnicowego znajdującego się w odległosci około 300 m od budynku) w celu walidacji drogi propagacji, budowa modli obliczeniowych trzech altarnatywnych systemów mocowań szyn , symulacje obliczeniowe, zestawienie wyników, przygotowanie raportu
ZAKRES UMOWY KZRYSZTOF KOZIOŁ
Budowa modelu obliczeniowego budynku Smolna 9, budowa modelu propagacji drgań pomiedzy budynkiem a zarejestrowanym wymuszeniem (wymuszenie zarejestrowane zostało na budynku i przy wlocie do tunelu średnicowego znajdującego się w odległosci około 300 m od budynku) w celu walidacji drogi propagacji, budowa modli obliczeniowych trzech altarnatywnych systemów mocowań szyn , symulacje obliczeniowe, zestawienie wyników, przygotowanie raportu
ZLECENIDAWCA DLA POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ
Biuro Projektów METROPROJEKT Sp. z o.o., ul. Marszałkowska 77/79, 00-683 Warszawa
Influence of excitations originating from moving subway onto transferring vibrations from ground to structure
Abstract. In the majority of these influences parameters describing them are known. Nevertheless, in the